Laat nu de vakantie maar beginnen! - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Laat nu de vakantie maar beginnen! - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Laat nu de vakantie maar beginnen!

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Mei 2016 | Verenigde Staten, Key Largo

Zaterdag 28 mei
Vroeg wakker, naast alle stress van gisteren helpt ook de jetlag niet mee. Eerst maar even ontbijten en dan inpakken en door naar Key Largo. Gisteravond werden we nog gebeld door Mike van British Airways dat de koffer en rolstoel deze zaterdagmiddag met het volgende vliegtuig komen en dan per koerier naar Key Largo worden gebracht. Als we in de tussentijd spullen nodig hebben kunnen we die op hun kosten kopen. Dat is een kleine troost voor Rianna; shoppen voor nieuwe kleren! Al had ze liever meteen haar oude terug...

Het uitgebreide ontbijt is heerlijk, Yorick eet voldoende van de "Fresh fruit plate" dus da's ook een zorg minder. De huurrolstoel wordt op tijd bij het hotel afgeleverd dus we kunnen meteen door naar de autoverhuur. Die is in een apart gebouw waar je heen gaat met de MIA Mover, een leuke monorail. Na de slechte ervaring met Dollar 2,5 jaar geleden is de auto nu bij Alamo gehuurd en daar is alles al snel geregeld. Een prachtige grote Dodge Caravan staat voor ons klaar, dus het is inpakken en wegwezen. Met de routebeschrijving en de eigen Tomtom vinden we eenvoudig de snelste weg Miami uit, op naar de Keys!

De reis duurt een half uurtje langer dan de beoogde 1,5 uur; het is maandag Memorial Day - een vrije dag in Amerika - en veel mensen zijn op weg naar de Keys. De nodige ongelukken onderweg helpen ook niet mee... We hebben de nodige "State Troopers" voorbij zien komen. De weg naar de Keys gaat eerst langs de Everglades en dan over een lange brug met prachtig uitzicht. We hebben echt een "thuiskom" gevoel!

Omdat we vrij vroeg zijn om al in te checken gaan we eerst shoppen voor wat kleding voor Rianna en Erling, die willen nu toch wel snel kunnen omkleden. Hierna door naar ons onderkomen voor de komende week, Mariners Club in Key Largo. Particulier gehuurd, dus toch even spannend, maar alles is prima geregeld. Hierna nog boodschappen inslaan, snel wat eten klaarmaken en weer is er een dag voorbij... Alleen de koffer en rolstoel moeten nog komen, de koeriersdienst geeft aan om 20.00 uur maar dat wordt uiteindelijk 02.00 uur...

Zondag 29 mei
's Ochtends maken we eerst een rondje over het vakantiepark waar we zitten. Er zijn twee zwembaden, twee spa's, een haven met uitkijkpunt en een clubhouse waar je kan sporten en een hapje eten. Yorick kan haast niet wachten op de ene spa uit te proberen, met watervallen en rotsen.
Deze dag hebben we gereserveerd voor een bezoek aan het John Pennekamp park, een groot natuurgebied op land maar vooral op - en onder - water. Rianna en Erling gaan met een snorkeltrip mee en Yorick en ik met een "glass bottom boat" naar het grote koraalrif. Zo zien we allemaal wat voor prachtigs zich hier onder water bevindt. De glass bottom boat is een grote catamaran (met airco) waar zich in de drijvers onderin glazen ramen bevinden. Het is druk vanwege de feestdag en het mooie weer, maar we krijgen een mooie plek. Alleen wil Yorick niet buiten kijken naar de mangroves en later de oceaan, dus die zie ik ook alleen door de ramen. Ook de spectaculaire vissen laten het afweten, al zijn het koraal en de kleine vissen ook mooi. Terug blijkt dat Rianna en Erling wel van alles gezien hebben dus ik ben een beetje teleurgesteld, maar als daarna blijkt dat ze op hun rug enorm verbrand zijn tijdens het gedobber in het water besef ik dat ik geluk heb gehad met de binnenruimte met airco aan boord...
Onderweg naar ons vakantiehuis eten we wat vroeger dan normaal bij Wendy's die een geweldige frisdrankautomaat hebben met keuze uit wel 10 soorten Coca-Cola, 8 soorten Fanta, 8 soorten Sprite en nog veel meer. Er staat niets over refills en dus ook niet dat dat niet mag, dus we nemen nog een extra beker "to go".
Na een heerlijk middagdutje eten we nog iets en gaan daarna met Yorick even zwemmen, beloofd is beloofd. Rianna blijkt liever in de koelte van het huis.

Maandag 30 mei
Vroeg op want om 08.00 uur worden we verwacht bij Island Dolphin Care. Het is bijna alsof we niet weg geweest zijn, zo vertrouwd voelt het meteen weer. Yorick heeft dezelfde begeleider als 2,5 jaar geleden, Eli. Alleen de dolfijn die hij de vorige keer had, Bob, is verhuisd naar de andere kant van de baai maar met dolfijnen Bella en Fiji is de big smile alweer snel op zijn gezicht terug. De ochtend vliegt voorbij, dus vanmiddag doen we lekker rustig aan - even op mijn gemak dit reisverslag maken ;-)