De wauw-factor - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu De wauw-factor - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

De wauw-factor

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

03 Juni 2016 | Verenigde Staten, Key Largo

Donderdag 2 juni
De eerste week is alweer bijna om... Voordat de les begint proberen we te skypen met Yorick's klas maar we kunnen ze niet zien of horen dus dat lukt niet goed. In de klas maakt Yorick het dak op het vogelhuisje en plakt er mooie foto's op. Ook wordt er nog een t-shirt gemaakt met dieren, waarvoor onze handen en voeten de basis vormen. Dan omkleden en door naar beneden voor de vierde en laatste 'structured swim'. Rianna mag ook vandaag weer meedoen, ze werken zo geweldig samen. We krijgen Yorick vandaag zo ver om met het trapje uit het water te klimmen, een hele overwinning.
Hierna gaan we lunchen bij The Waffle House waar we heerlijk smullen van wafels en andere lekkernijen. In de namiddag gaan we nog lekker relaxen in het zwembad en maken we nog een rondje over het prachtige vakantiepark.
's Avonds zijn we te gast bij Kristie en Bob van de Key Largo Chocolates' winkel. Ze hebben nog wat vrienden/buren uitgenodigd en we worden getrakteerd op een heerlijke "barbecue cook-out" op het balkon van hun huis, met prachtig uitzicht over de oceaan. Ze zijn zo geïnteresseerd en lief, Yorick voelt zich ook op zijn gemak en we blijven dan ook veel te lang 's avonds...

Vrijdag 3 juni
Vroeg op want vandaag is de laatste dag bij Island Dolphin Care. Om 8.30 gaan Erling en Yorick samen een 'Natural swim' doen, samen met de andere gezinnen. Yorick is druk waardoor de dolfijnen eerst wat op afstand blijven, maar met een bal erbij komen ze spelen en overgooien. Erling geniet er ook enorm van.
Rianna is intussen naar de andere kant van de baai gelopen, en dolfijn Grace - waar ze woensdag mee heeft gezwommen - volgt haar overal. Dat valt ook Wendy, onze dolfijnentrainster, op die aangeeft dat Rianna echt een band heeft opgebouwd met Grace.
Dan het grote afscheid... Iedereen is zo close geworden deze week dat het onvoorstelbaar is dat we elkaar wellicht nooit meer zien. We hadden al nooit verwacht dat we dit een tweede keer konden doen. Vele knuffels later staan we met tranen in de ogen weer bij de auto, terug maar weer naar onze vakantiewoning.
Nu alleen nog de laatste dingen afronden, inpakken en morgen op pad naar Orlando!!

  • 06 Juni 2016 - 11:39

    Leerlingen Van Groep 6 7 8:

    Peer : Was 't leuk om Bob nog is te zien? // Welke kunstjes heb je allemaal met Bob gedaan? // Wonen er al vogeltjes in je vogelhuisje?.
    Yra : het is vast super leuk in Florida en lekker warm. Wat voor kunstwerkjes heb je al gemaakt en neem je ze mee naar school? wens je nog veel plezier :D!
    Maayke :het lijkt me heel leuk in Florida hoe gaat het met jou met mij heel goed met jou vast ook he'
    en hoe is het met Bob heb je al veel gezwommen en veel kunstjes met Bob gedaan veel plezier lieve groeten
    Thijs: Hallo Yorick, ik hoop dat het goed gaat en dat je plezier hebt dat heb ik wel maar ik mis je een beetje en ik ben jaloers dat jij met DOLFIJNEN mag zwemmen ik hoop dat je snel terug komt maar maak nog maar wat plezier daar in Florida.Vriendelijke Groeten Thijs
    Lisa: ik mis je heel erg het is vast heel leuk daaren het is daar vast leuk in Florida en heb je veel gezwommen en heb je al veel kunstjes gedaan met Bob. Veel plezier.
    Liefs Lisa
    Mercedes: hoi Yorick ik hoop dat je supper heb en ik hoop dat we nog eens kunnen skypen want nu hebben we een camera en microfoon groetjes Mercedes
    marieke heb je al veel kunstjes gadaan met bob? veel pleziernog met de dolfijnen
    liefs marieke.
    hoi yorick heb ej het leuk in Florida ik hoop het en bij ons is alles ook heel leuk en gaat het goed. nog veel plezier met bob. groetjes Janneke
    hoi yorick ik hoop dat het oed gaat met je en is het leuk daar ik hoop het wel en geniet ervan groetjes daisy
    Tristan:Ik hoop dat je het super leuk hebt veel plezier nog krijgt groetjes tristan
    Megan: Ik hoop dat je het leuk hebt in Amerika. Groetjes Megan
    RAf:Ik hoop dat je het daar heel leuk hebt in Florida veel succes groetjes Raf
    Ha Yorick, we hebben de mooie foto`s bekeken, je hebt het naar je zin, veel groeten uit Aardenburg! Juf Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key Largo

Saskia

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4125

Voorgaande reizen:

27 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Florida 2016

25 Oktober 2013 - 12 November 2013

Florida 2013: Key Largo & Orlando

Landen bezocht: