Uitputtingsslag... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Uitputtingsslag... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Uitputtingsslag...

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Dinsdag 7 juni
Na alle drukte van Universal hebben we vandaag een rust(igere)-dag. Er is zoveel te doen dat stilzitten en niets doen zonde lijkt. Yorick wil graag nog eens naar WonderWorks waar we 2,5 jaar geleden ook geweest zijn. Rianna gaat liever winkelen, dus die brengen we naar het Outlet winkelcentrum. Bij WonderWorks blijkt het superdruk, dus de ervaring is heel anders dan de vorige keer. Maar Yorick geniet en dat is dan het belangrijkste. Hij gaat zelfs mee in de 4D achtbaan-simulator die behoorlijk heftig blijkt.
Terug in het dorp gaan we lekker zwemmen. Er is hier een prachtig zwembad, met ernaast een water-speeltuin waar het heerlijk afkoelen is. Want het is op dat moment even prachtig weer!
's Avonds viert Mayor Clayton, de konijn-mascotte van Give Kids The World, zijn verjaardag, maar Yorick heeft weinig zin in de spelletjes en knutselactiviteiten. We gaan daarom midgetgolfen en vermaken ons in Amberville, het amusementscentrum met spelletjes en attracties.

Woensdag 8 juni
Walt Disney World, here we come! We starten met Disney Hollywood Studios, waar alles om (Disney)films draait - op dit moment vooral Star Wars. Yorick's button en de bijbehorende Disney-pas zorgen dat we overal rap naar binnen kunnen. Ook als we op de foto willen met Disney of Star Wars figuren mogen we meteen voor aansluiten. We voelen ons dus echte VIP's!
Yorick vindt simulators nu leuk dus hij gaat ook mee in Star Tours. Andere hoogtepunten zijn Toy Story Mania en de Frozen Sing-Along. Zowel bij de Indiana Jones stuntshow als de avondshow Fantasmic! krijgen we VIP-plaatsen. Om 21.45 sluiten we af met een geweldig vuurwerk op Star Wars muziek en duiken vervolgens laat, moe maar zeer gelukkig ons bed in.

Donderdag 9 juni
De week vliegt om, geen tijd te verliezen dus... Tegen beter weten in hadden we gepland om vroeg naar het volgende park te gaan, maar we verslapen ons een beetje en wijzigen daarom de plannen. We besluiten naar Epcot te gaan, een Disney park dat meer over de natuur, techniek en milieu gaat. We doen alleen de hoogtepunten, met wat rust tussendoor in de VIP-lounges waar we hier gebruik van mogen maken.
We starten met Soarin', een fantastische vliegsimulator van een deltavlieger. Yorick gaat zonder enige aarzeling mee. In de lounge van General Motors ontwerpen we onze eigen auto die we vervolgens 'live' testen op de Test Track. We gaan op de foto met BayMax (Big Hero 6)en Plezier en Verdriet (Inside Out). Dan door naar Nemo in het aquarium en Turtle Talk met schildpad Crush, die echt met het publiek praat. Na een pauze in de lounge van Siemens wil Yorick graag nog een keer naar Test Track maar het is (weer) gaan regenen dus de attractie is dicht...
Dus lekker op tijd naar Give Kids The World terug, want vandaag is het Kerstmis (!!) en de kerstman wacht om met ons op de foto te gaan. De kinderen mogen hierna een mooi cadeau uitzoeken. Na het eten gaat Rianna met Yorick samen ijs halen, zodat Erling en ik op ons gemak nog wat andere delen van het dorp kunnen bekijken en wat foto's maken.
Nog maar één hele dag en deze geweldige week is weer voorbij...