Afscheid - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Orlando

vrijdag 10 juni
Een onrustige nacht, Rianna voelt zich niet lekker en moet zelfs overgeven. 's Ochtends doen we daarom rustig aan om te kijken of wel lukt. Rianna wil toch graag naar Disney's Magic Kingdom, dus we gaan op pad.
Om vanaf het parkeerterrein naar het park te gaan, kun je per boot of per monorail; we kiezen de boot. Omdat we wat later zijn is het hier ook wat rustiger, het park is echter druk. We hebben vooraf gekeken in welke attracties we echt graag willen en beperken ons tot de helft van het park: Future World en Fantasia Land. We rusten uit in de "Wish Lounge" waar we even rustig kunnen zitten, en kijken daarna de prachtige parade. Om 5 uur zit Rianna er helemaal door en gaan we terug naar de auto, dit keer per monorail. Als we in de auto zitten barst er een noodweer los en zijn we dolblij dat we niet later vertrokken zijn!
Terug bij Give Kids The World blijft het weer zo slecht dat ook de vrijwilligers binnen moeten blijven en we ons bestelde eten zelf maar ophalen. Rianna gaat weer naar bed en wij pakken de koffers in.

Zaterdag 11 juni
Rianna heeft redelijk geslapen maar heeft lichte koorts. Rustig aan dus maar. We ontbijten voor de laatste keer bij Give Kids The World, pakken in en checken uit. Omdat het nog te vroeg is om naar ons volgende adres te gaan blijven we nog in het dorp, bezoeken daar nog een keer Amberville waar we ons de hele ochtend vermaken. Dan nog lekker ijs halen en een lichte late lunch, en dan vertrekken we echt. Iedereen is sip dat het voorbij is, wat een geweldige week!
Het is een half uurtje rijden naar Encantada, een van de vele villaparken in dit gebied, waar we voor de komende drie nachten een "townhouse" hebben gehuurd met drie slaapkamers. Rianna duikt gelijk haar bed weer in. Wij doen boodschappen en eten wat. We hebben geen eigen zwembad, maar wel een grote jacuzzi waar Yorick, Erling en ik totdat het donker wordt in relaxen.

Zondag 12 juni
Disney heeft naast vier pretparken (de drie waar we geweest zijn + Animal Kingdom) ook twee waterparken. We bezoeken vandaag Blizzerd Beach, dat er uitziet als een ski-resort maar dan in Florida. Vanaf een hoge skischans gaan allerlei glijbanen naar beneden. We hebben een luxe "Patio" gehuurd zodat we een eigen rustige plek hebben in de schaduw en dat blijkt een goede keuze. We dobberen rond in grote banden over de "Lazy River", trotseren de golven in het grote bad en nemen de skilift (!) naar boven om met een grote ronde rubberboot weer naar beneden te gaan (iets te heftig naar Yorick's zin). Rianna en Erling nemen een paar van de snelle glijbanen.
Als laatste gaan we nog twee rondjes in de Lazy River. Yorick is dolenthousiast en loopt lekker te dollen met de banden. Heerlijk om hem zo bezig te zien! Alleen blijkt na afloop dat hij daarmee zijn tenen heeft opengehaald en kunnen we langs de eerste hulp voor pleisters... Op dat moment komt er weer een onweersbui aan en uit veiligheid wordt het hele park gesloten, een uur eerder dan gepland.
We eten bij de McDonalds en gaan nog even 'funshoppen' bij de Walmart voor wat souvenirs.

Morgen nog een laatste dag in Orlando en dan het laatste deel van onze reis: Een bezoek aan dr. Kaplan en het laboratorium in Philadelphia en dan door naar New York!