Genieten en tot rust komen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Genieten en tot rust komen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Genieten en tot rust komen

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, Key Largo

Dinsdag 31 mei
Vandaag is het onze 19e trouwdag. Als we 's ochtends bij Island Dolphin Care zijn vraagt Eli opeens "How long have you been married?" zonder aanleiding. Hij is dan ook heel verbaasd dat het precies die dag onze trouwdag is en zingt zelfs een lied voor ons ;-)
Yorick gaat vandaag verder aan het verven en versieren van zijn houten schildpad. Ook worden er spelletjes gedaan om hem over te halen zoveel mogelijk Engels te spreken. Daarna omkleden en naar de dolfijnen. Rianna zwemt vandaag mee en samen genieten ze van het contact met de dolfijnen. Wij kijken vanaf de zijkant toe en krijgen een echte "dolfijnenkus" van Bella en Dalai.
's Middags staan we op het punt naar Key Largo Chocolates te gaan - een geweldige winkel die we vorige keer ontdekt hebben met bonbons, fudge, ijs en 'the famous Key Lime Pie' - als het begint te stortregenen. Na een half uur is het net zo snel weer gestopt als dat het begon en trekt de lucht weer helemaal open. Het is er ook niets koeler door geworden.
We hebben voor de eigenaars een doosje Belgische bonbons meegenomen op reis - ze werken daar namelijk met Belgische chocolade; "The best there is!" - en we raken daardoor weer, net als 2,5 jaar geleden, in een lang gesprek. We krijgen een rondleiding en ze zijn zo blij met ons cadeau dat we een uitnodiging krijgen om donderdag bij hen thuis te komen barbecueën!! Wow!
's Avonds gaan we onze trouwdag vieren in Mrs Mac's Kitchen, een geweldig restaurant 'American Style' wat we op onze vorige trip ook bezocht hebben. Een echte "trip down Memory Lane" vandaag...

Woensdag 1 juni
Ook vandaag weer vroeg op want Rianna begint de dag bij Dolphins Plus met een eigen zwemsessie met de dolfijnen. Wat Yorick doet heet een "structured swim" anders gezegd oefeningen doen met de dolfijnen. Maar je kan ook op een natuurlijke manier tussen de dolfijnen zwemmen. Zonder ze aan te raken, maar met oogcontact krijg je echt contact en de dolfijnen reageren ook heel sterk op je aanwezigheid. Kortom: Rianna geniet!
Tevens brengen we een bezoek aan Bob, de dolfijn waar Yorick 2,5 jaar terug mee had gezwommen en die nu bij Dolphins Plus aan de andere kant van de baai woont. Hij komt ons uitgebreid bekijken en Yorick kan daardoor zelf ook foto's van hem maken.
Yorick gaat in de klas aan de slag om een vogelhuisje in elkaar te zetten, samen met Erling en een accutol. Leuk om ze zo samen te zien klussen! Dan nog een spelletje "Wie ben ik?" in het Engels. Yorick vond het heerlijk dat Rianna de dag ervoor mee zwom en zo ligt Rianna even later voor de tweede keer deze dag tussen de dolfijnen. Yorick straalt ook weer van oor tot oor.
Tussen de middag is er een barbecue voor alle gezinnen. Yorick verbaasd ons door een hotdog te proberen en pas na 2/3 te klagen dat het toch niet zo lekker smaakt. Normaal probeert hij het niet eens...
Omdat de vermoeidheid / jetlag nog niet over is doen we de middag lekker rustig aan in ons mooie vakantiehuis-met-airco. Kan Yorick meteen ook een beetje huiswerk maken (...)

• 02 Juni 2016 - 06:48

Marjolein Bol:

Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Van tevoren dacht ik er nog wel om, maar op de dag zelf dus helemaal vergeten. Leuk om te lezen dat jullie een fijne dag hebben gehad. Uiteraard wens ik jullie nog veel meer prachtige dagen toe. Liefs uit NL.