Orlando en Colin - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Orlando en Colin - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Orlando en Colin

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

07 Juni 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Zaterdag 4 juni
We staan 's ochtends vroeg op, pakken de laatste spullen in de koffers, laden de auto in en gaan op pad naar Orlando. Van Key Largo naar Orlando is het ruim 4,5 uur rijden. Onderweg stoppen we bij een 'service center' om te lunchen. Zelfs daar kan je al kaarten kopen voor Disneyworld en Universal.
's Middags komen we aan bij Give Kids The World, onze verblijfsplaats voor de tweede week. Dit is een heel bijzondere plek, waar we dankzij Make A Wish een week mogen verblijven. We worden hartelijk welkom geheten, en dan begeleid naar onze bungalow. Later die middag kijken we rond in het centrum, waar Yorick meteen een paar speciale dingen mag doen: Een magisch kussen maken en een ster plaatsen in de sterrentoren die daar voor altijd zal blijven hangen als herinnering aan ons verblijf hier. Er is zoveel te zien, we vergeten helemaal de tijd en zijn daardoor te laat voor het avondeten (alle maaltijden zijn inclusief). Maar dat is geen probleem, even bellen en even later worden de pizza's en frietjes bij de bungalow gebracht. Daarna komt ook de 'cookie cart' nog langs met heerlijke koekjes!
Voor de tieners zijn er 's avonds speciale activiteiten. Rianna gaat met enige scepsis kijken maar komt enthousiast terug na een avondje Laser Tag.

Zondag 5 juni
Een ander bijzonder aspect van deze week is dat we gratis naar alle grote pretparken mogen. We beginnen vandaag met Legoland Florida, iets waar Yorick al heel lang naar toe wilde. Naast vele bouwwerken van blokjes zijn hier ook nog tal van attracties in Lego-thema. We worden doorweekt bij Lego Chima, kijken een Lego-waterski-stuntshow en bezoeken - uiteraard - de Lego games-hal waar Yorick zelfs de medewerkers verbaast met de snelheid waarmee hij de spellen speelt.
Aan het eind van de middag willen we nog gaan zwemmen maar het zwembad is gesloten vanwege het weer. Wij vinden het niet koud, maar er is storm op komst dus dan mag er niet gezwommen worden i.v.m. gevaar op bliksem.
's Avonds staat het Candyland spel (een soort Ganzenbord) op het programma. Inmiddels regent het, dus alles wordt naar binnen verplaatst. Yorick vermaakt zich met alle spelletjes, Rianna en ik duiken 'even' de Walmart in.

Maandag 6 juni
We houden de nieuwsberichten nauwlettend in de gaten... Er is een tropische storm, Colin, op komst en er wordt de nodige narigheid voorspeld: Zeer veel regen, harde wind, overstromingen en zelfs tornado's! Hebben wij weer...
We starten met een heerlijk ontbijt en op de foto gaan met Disney-figuren, die speciaal naar het vakantiepark komen. Fijn om op een rustige manier met de figuren op de foto te kunnen.
Ondanks de weerberichten besluiten we het er op te wagen en gaan we vandaag naar de pretparken van Univeral: de Studios en Islands of Adventure. In beide parken is een Harry Potter gedeelte, en met de Hogwarts Express (trein) kan je van het ene naar het andere park reizen.
Yorick heeft een speciale button gekregen van Give Kids The World die je voorrang verleent bij de attracties, een groot pluspunt (in Amerika krijg je niet standaard voorrang in een rolstoel). Maar soms gebeurt er meer. Als we Olivanders bezoeken, de toverstokken-winkel in het Harry Potter themagebied, worden Rianna en Yorick uitgekozen om de toverstokken uit te testen! En geheel onverwachts vindt Yorick dit geweldig en antwoord ook keurig in het Engels.
Dan begint het te gieten... We schuilen bij de Spongebob-winkel. Dan komt ook Spongebob zelf waarmee je op de foto kan. Ik haal Yorick over maar dan blijkt er al een hele rij te staan... buiten in de regen! Maar met een blik op Yorick's button mogen we vooraan gaan staan en meteen foto's maken.
De enige plek waar we heen kunnen zonder doornat te worden is de Animal Actors show. Yorick vindt het geweldig, al die dieren die allerlei kunstjes kunnen, Rianna iets minder. Maar het wordt weer geweldig als wij na afloop mogen blijven zitten en een privé fotoshoot krijgen met de hond die in Man in Black II heeft gespeeld. Dankzij de button!
Later die middag wordt het korte tijd nog wat droger, waardoor we toch nog verder kunnen naar het tweede park. Hier bekijken we het kasteel van Harry Potter, wandelen door Jurassic Park en bezoeken de Marvel Superhelden. Iedereen is doodmoe als we rond 20.00 uur het park weer verlaten... Het is weer begonnen met regenen en de verwachting is dat dat vannacht en waarschijnlijk morgen nog zo zal blijven.

• 07 Juni 2016 - 10:53

Marjoolein:

Beterschap voor Colin! En jullie uiteraard nog veeeeeel meer plezier.

• 07 Juni 2016 - 11:01

Ingrid:

Zo te lezen hebben jullie het (ondanks de storm) toch wel goed getroffen. Ik ga duimen dat de storm overwaait. Liefs!

• 07 Juni 2016 - 19:47

Marieke:

Beste allemaal, wat een avonturen, wij genieten er op school ook van. We proberen voor donderdag Skype op te tuigen met microfoon en camera, zouden we een afspraak kunnen maken? Groeten Marieke.