En weer een topdag... - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu En weer een topdag... - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

En weer een topdag...

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Key Largo

Ik was gebleven bij de maandagmiddag. Yorick was erg moe en had geen zin meer om er nog op uit te gaan. Dus ben ik met Rianna en Daphne even op pad geweest. Eerst naar een enorme winkel met duikspullen (kijken hoe duur de snorkelsets zijn of dat we ze beter kunnen huren) en daarna naar een supermarkt die iets verder weg ligt, maar behoorlijk groter is. Ik ging eten kopen voor 's avonds maar met Rianna erbij vulde het winkelwagentje zich ook met allerlei andere (lekkere!) zaken... ("Oh mam, kijk dit! Oh wauw, mag ik die. Ohh die lijkt me zo heerlijk!)

Maandagochtend waren we om 09.00 uur weer bij Island Dolphin Care voor de tweede dag therapie. In het klaslokaal heeft Yorick verder gewerkt aan de geschilderde houten dolfijn en zijn t-shirt verder versierd en van zijn naam voorzien. Eli vroeg aan Yorick of er iets was wat hij heel graag op woensdag zou willen doen. Daar hoefde Yorich niet lang over na te denken: Verstoppertje spelen. Dat was een verzoek dat Eli nog nooit gehoord had, maar zeker ging regelen.
Daarna weer omkleden en naar beneden, waar de dolfijnen al lekker aan het rondzwemmen waren, in afwachting van de trainers en kinderen. Yorick was ook nu weer helemaal in zijn element en liet zich overhalen om het ene na het andere "kunstje" te doen met de dolfijnen. Hij heeft inmiddels ook een favoriet: Bubbling, oftewel op de snuit van de dolfijn drukken tot hij onder water is. Ongelovelijk hoe hoog zijn arm komt om bij de snuit te kunnen!

Na een lekkere lunch in het appartement reden we weer terug, nu naar de buren "Dolphins Plus" (de bedrijven werken samen) waar we deze middag zelf gingen meemaken hoe het is om met dolfijnen te zwemmen. En dat kan ik in een woord samenvatten: Geweldig! Yorick keek dit keer toe hoe wij om de beurt met de dolfijnen kunstjes mochten doen. Daarnaast hebben Rianna, Daphne en Erling ook de "Natural swim" gedaan' dan zie je al snorkelend de dolfijnen in hun natuurlijke gedrag rond je zwemmen. Weer heel anders dan kunstjes, maar minstens zo bijzonder.

Alle deelnemers zag je na afloop vertrekken met een echt "wauw" gevoel. Het is echt bijzonder dat we dit hebben kunnen doen. Een hele bijzondere ervaring om nooit meer te vergeten. En om daar zeker van te zijn hebben we dus aan het eind van de middag een bezoekje gebracht aan de winkel en een paar mooie aandenkens uitgezocht.

Ter afsluiting besloten we uit eten te gaan. En dan niet naar een Mc Donaldsof Wendy's maar naar een echt authentiek restaurant op Key Largo: Mrs. Mac Kitchen. Een prachtig roze gebouw, met binnen allemaal items over de geschiedenis van de Keys.
Uiteraard zijn we niet goed op de hoogte van de plaatselijke lekkernijen dus we kozen gerechten die lekker klonken en hoopten er het beste van. Het enorme dienblad waarmee de serveerster de voorgerechten kwam brengen gaf al aan dat we echt 'op zijn Amerikaans' zouden eten: Rianna had bijvoorbeeld kippenpootjes als voorgerecht, dat was een bord met 8 enorme poten. Ook apart was dat ze de hoofdgerechten al kwamen brengen toen we nog uitgebreid met de voorgerechten bezig waren. Alle borden werden er gewoon bij gezet op tafel.
Alles smaakte zo enorm lekker dat we toch behoorlijk ver zijn gekomen. Rianna was na de helft van de kippenpoten maar verder gegaan aan haar hoofdgerecht, een behoorlijk grote steak. Ikzelf had gelukkig een bescheiden pita-sandwich gekozen maar ook die kreeg ik niet op. De serveerster kwam zelf vragen of we een verpakking van de overgebleven kip wilden, en zo liepen we met een volle maag en een 'doggy bag' tevreden naar de auto terug. Heerlijk gegeten, met een super serveerster die ook alle moeite deed om het Yorick naar de zin te maken (de 'fries' bleken gefrituurde aardappelschijfjes maar ze leverde er kosteloos "french fries" achteraan toen ze Yorick's beteuterde gezicht zag. Het dessert (famous Key lime pie) hebben we afgeslagen, maar als het uitkomt gaan we deze week nog wel een keertje terug om die te proeven!

• 30 Oktober 2013 - 11:34

De Klas Van Yorick:

Hallo Yorick en familie,
    hoe gaat het met je?
    Is het leuk daar, het gaat goed met je konijn!
    Wij hebben hier een echte storm gehad maandag.
    Met ons gaat het goed.
    Hoe warm is het daar?
    Heeft Yorick leuk contact met amdere kinderen?
    Kan Yorick al een beetje Engels praten?
    Heeft Yorick al verstoppertje gespeeld?
    Wij wensen jullie veel fijns daar, tot het volgende verslag en wij komen ook maar naar jullie toe, OK?
    Groeten van ons allemaal!

• 30 Oktober 2013 - 14:58

Ingrid:

En opnieuw een mooi verhaal met bijzondere belevenissen en mooie foto's. Ik word enorm jaloers hier in ons kikkerlandje (al schijnt vandaag hier het zonnetje en is het ook zonder jas buiten nog wel te doen). Jammer dat het herfstweer in aantocht is, maar dat mag ook wel zo eind oktober.
    Heel veel plezier nog daar en ik wacht in spanning op het volgende verslag! Groetjes, Ingrid

• 30 Oktober 2013 - 15:25

(juf) Ann:

Hoi Yorick, Rianna, Saskia, Erling en Daphne,
    Wat leuk om weer verslag van jullie geweldige ervaring te lezen!
    Weet je wel hoe jaloers ik ben??? Nou, heel erg hoor... maar het is jullie van harte gegund.
    Zwemmen met dolfijnen...het blijft een stille wens van mij.
    Als jullie terug zijn wil ik er alles over horen!
    Veel plezier bij het verstoppertje spelen en zorg er maar voor dat iedereen je goed moet zoeken! haha.
    We horen wel hoe het geweest is.
    Lieve groetjes, (juf) Ann