Het vakantiegevoel is weer helemaal terug - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Het vakantiegevoel is weer helemaal terug - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Het vakantiegevoel is weer helemaal terug

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Key Largo

Zondag was een lekkere relaxdag. Lekker 's ochtends ontbijten en daarna zijn Erling en ik samen even alle locaties gaan bezoeken waar we deze week sowieso heen gaan: Island Dolphin Care, Dolphin Plus en de duikwinkel. We reden eerst zonder Tomtom maar hoewel sommige winkels wel 5 mega borden hebben om de juiste afslag te melden, de locaties die wij zochten hadden dat niet. Gelukkig hadden we ook van allen de adressen mee, dus we hebben overal even gekeken zodat we de weg goed weten.

's Middags zijn we lekker het zwembad ingedoken. Dat ligt recht tegenover ons appartementencomplex, ideaal. Met lekker warm (zout) water dus we hebben heerlijk een uurtje rondgesparteld.
Daarna eten gekookt, heerlijk om zelf een uitgebreide keuken te hebben! Zelfs met een "schredder" in de gootsteen om het afval te vermaken, een mega oven en magnetron, en een koelkast met ijsblokjesmachine.
Iedereen dook op tijd weer zijn bed in, de jetlag is nog merkbaar en ook moeten we ons om 08.00 uur melden voor de eerste dag dolfijnentherapie.

Om 6 uur was iedereen alweer klaarwakker, en we hoorden Yorick tegen Rianna praten over de dolfijnen waarmee hij ging zwemmen. Hij had er echt heel veel zin in!
Het is een kwartiertje rijden vanaf het appartement, en we wisten nu waar het was dus we waren er mooi op tijd. We werden begroet door Eli die ook Yorick's therapeut voor deze week is. Het klikte meteen goed, al blijft de taalbarriere lastig. Gelukkig bleek er een Nederlandse stagiaire te zijn die voor Yorick vertaalt en uitlegt. Grandioos!
Na het inleidende praatje en het tekenen van de formulieren (wat uiteraard te lang duurde voor Yorick) gingen we eerst naas het klaslokaal voor de creatieve therapie. Yorick mocht een houten dolfijn schuren en verven en ook nog een t-shirt met een dolfijn beschilderen. Deze 'aandenkens' mogen aan het eind van de week allemaal mee naar huis. Hierna gingen we omkleden en gingen we naar de vlonders waar de dolfijnentrainers al klaar zaten met de dolfijnen. Yorick mocht eerst vanaf de kant de dolfijn aaien, daarna met zijn voeten de dolfijn voelen. Yorick vond het nog wat eng, maar na het "vinnen schudden" liet hij zich overhalen om samen met Eli het water in te gaan. Met een grijns van oor tot oor volgde toen het een na het andere kunstje: de dolfijn z'n buik kriebelen, onder water duwen, met een bal spelen, kusjes geven, voortgeduwd worden tegen je voeten, meegetrokken worden aan zijn vin en voortgeduwd worden op een waveboard. De tijd vloog om.

We zijn rustig nog wat langer blijven kijken naar de andere gezinnen. Prachtig om al die kinderen te zien genieten. Daarna hebben we nog een lekkere smoothie gehaald (die Yorick uiteraard niet wilde proeven) en terug gereden naar het appartement. Daar hebben we nu lekker gelunched en zitten nog na te genieten van de ochtend. En dit was pas dag een !!!!

• 28 Oktober 2013 - 19:36

Marieke :

Dag allemaal, vanuit een stormachtig Nederland even reageren op jullie jaloersmakende reisverslagen. Het lijkt me een groot feest waar we zo van mee kunnen genieten. Wat een mooi verhaal over het zwemmen met dolfijnen. Daar zal jij van genoten hebben Yorick. Ik zal morgen aan de klas vertellen wat jij allemaal beleeft, veel plezier allemaal!

• 28 Oktober 2013 - 22:02

(juf) Ann:

Waauw, dat klinkt allemaal heel spannend en leuk!
    Wat ontzettend fijn dat we hier in ons stormachtige kikkerdorpje deel mogen uitmaken van jullie belevenissen!
    Veel plezier en geniet, geniet, geniet!
    Yorick, geef je een kusje aan jouw lievelingsdolfijn van mij?
    Groetjes...en we kunnen niet wachten op meer...

• 29 Oktober 2013 - 08:38

Christine:

Echt GEWELDIG!!! Fantastische foto's en dat glunderende gezicht van Yorick is onbetaalbaar!
    Groetjes

• 29 Oktober 2013 - 15:45

Ingrid:

Wat leuk om vanaf hier mee te kunnen genieten van jullie vakantie avontuur! Veel plezier daar en ik ben heel benieuwd hoe de komende dagen met de dolfijnen zijn, zo te zien vindt Yorick het in ieder geval fantastisch !!!

• 30 Oktober 2013 - 10:00

(o)pa:

Fantastisch !!! Bkij dat jullie het naar jullie zin hebben. Ik heb genoten van de foto's. Gaby (mijn hulp in de huishouding) trouwens ook. Zij vroeg om jullie de hartelijke groeten te doen en een prettig vervolg op de vakantie toe te wensen. Leuk dat de 'juffen'' van Yorick z'n school ook met jullie meeleven. Groetjes, (O)pa.