Dol-fijn - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu Dol-fijn - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Saskia Blonk - WaarBenJij.nu

Dol-fijn

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

31 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Key Largo

Het wordt bijna eentonig: Het is hier geweldig.

Woensdag heeft Yorick in de klas een mooie kussensloop gemaakt. Eerst met verf en bubbel-spul luchtbellen geblazen en deze op de stof laten "knappen" daarna mochten we allemaal een kaartje van een dier of figuurtje kiezen, die we op de kussensloop zouden zetten. De basis van al deze figuren waren handen en voeten. Dus je begrijpt het al: Yorick mocht bij ons allemaal (en zichzelf) handen en voeten volkliederen met verf, waarna we ze afdrukten op de stof.
Uiteraard stond ook het verstoppertje spelen op het programma. Eli dacht dat hij het wel weer vergeten zou zijn maar zo werkt dat bij Yorick niet: Er moest en zou verstoppetje gespeeld worden! Dat hebben we in de "Sensory Garden" gedaan, een mooie tuin met allemaal bankjes, beelden, fonteinen, planten, een gong, windgongen etc. En volop verstopplekjes. Eli moest van Yorick tot 20 tellen en dan komen zoeken. Eli deed of hij niet begreep hoe het moest, en Yorick legde het in het Nederlands keurig uit. Ik denk niet dat Eli er wijzer van werd maar het was prachtig om te zien!

Daarna was het alweer tijd voor de dolfijnen. Rianna mocht vandaag ook meedoen, dus veel "trucjes" konden nu samen gedaan worden. Heerlijk om de kinderen zo te zien genieten samen. Erling kon dus ook mee op het platform en vanaf de "eerste rang" kijken.

Woensdag is er altijd een barbecue voor de families, waarbij de eigenaar (Pete) zijn grote grill opstookt en zorgt voor een wagonlading hamburgers, cheeseburgers en hotdogs. Omdat het bijna Halloween is was gevraagd of je - als je het leuk vond - verkleed wilde komen. Ze hadden een hele kist vol met spullen hiervoor. Het team zelf was verkleed als het "Wie ben ik" spel, compleet met de vierkante raampjes om hun hoofd. Wij mochten raden wie wie was uit het spel.

's Middags hadden we bedacht om naar het strand te gaan en te snorkelen, hiervoor reden we naar het Pennekamp park, een groot natuurgebied. Echter het loket voor de verhuur van snorkelspullen was net 15 minuten gesloten, en aan het strand bleek een behoorlijke (wel warme) wind te staan dus dat werd hem ook niet... We hebben nog even in het bezoekerscentrum rondgekeken en zijn toen weer richting ons appartement gegaan.

• 01 November 2013 - 11:55

Ingrid:

En, waren jullie zelf nog verkleed? Want dat staat er niet bij en er zitten ook geen foto's bij... Wel leuk dat ze het thema Halloween hadden gebruikt en zelf voor verkleedspullen zorgden. Hoe dan ook, happy halloween en veel plezier nog daar!
    Groetjes,
    Ingrid

• 03 November 2013 - 20:29

Marjolein:

Hoi Saskia,

Alvast HARTELIJK gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een mooie dag van samen met Erling.

Groetjes, ook namens Siem en Isa,
    Marjolein

• 04 November 2013 - 10:30

Ingrid:

Bij jullie is het nog geen 4 november, maar hier wel. Dus Saskia: VAN HARTE GEFELICITEERD !!!!!

Hopelijk hebben jullie een leuke dag vandaag, ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes,
    Ingrid